ZAWIADOMIENIE O REGATACH
XIV REGATY O PUCHAR ZIEMI CZĘSTOCHOWSKIEJ
w klasach
Optimist OPEN,
Optymist UKS, Laser 4,7
1.
Termin i miejsce regat.
1.1 Regaty rozegrane zostaną w dniu 14.09.2013r., gotowość
startowa do pierwszego wyścigu regat o godz. 11.00.
1.2 Miejscem regat jest Zalew Blachownia – przystań:
Stanica Wodna 39HDŻ w Blachowni, ul. Sienkiewicza 19.
2.
Organizacja regat.
Organizatorem jest Harcerski
Międzyszkolny Klub Żeglarski „39-er” w Blachowni, ul. Sienkiewicza 19, 42-290
Blachownia, skr. poczt. 418,
tel. kom. 609 072153, e-mail: zhp.39er.blachownia@interia.pl
3.
Biuro Regat.
Biuro Regat mieścić się będzie na terenie Stanicy Wodnej 39 HDŻ w
Blachowni.
4.
Przepisy.
4.1 Regaty zostaną rozegrane zgodnie z PRŻ ISAF 2013 –
2015, przepisami klasy optimist, optymist
UKS, Laser 4,7 oraz Zawiadomieniem o regatach,
Instrukcją Żeglugi.
5.
Zgłoszenia do regat.
5.1 Wstępnych
zgłoszeń można dokonać telefonicznie na w/w podany numer komórkowy.
5.2 Zgłoszenia ostateczne przyjmowane będą w Biurze Regat w dniu 14
września 2013r. w godz. 08.00 do 10.00.
6.
Wymagania dla zawodników.
6.1 W regatach klasy OPTYMIST UKS mogą uczestniczyć
zawodnicy urodzeni w 1998r. i młodsi, startujący na sprzęcie klasy Optimist-UKS lub szkolnym z klasy Optimist.
W zawodach nie mogą startować: zawodnicy gr. A oraz zawodnicy gr. B,
sklasyfikowani na miejscach od 1-50 w rankingu za 2012r.
7.
Opłaty.
7.1 Pobierana będzie opłata wpisowa do regat w wysokości
5,00 zł od startującego zawodnika w klasie optymist,
10,00 w klasie Laser – organizator może zrezygnować z pobierania w/w opłaty.
8.
Zakwaterowanie i wyżywienie.
8.1 Uczestnicy mogą przyjechać na regaty w dniu
poprzedzającym otwarcie, po wcześniejszym uzgodnieniu z organizatorem. Jest możliwość
skorzystania z hotelu na terenie Blachowni (rezerwacje: tel. 34-327-04-15), lub
z nieodpłatnego noclegu w namiotach na terenie Stanicy Wodnej.
8.2 W dniu regat organizator zabezpieczy wszystkim
uczestnikom oraz opiekunom bezpłatny, ciepły posiłek oraz ciepłe napoje bez
ograniczeń.
9.
Instrukcja Żeglugi.
Ogłoszona będzie w dniu 14 września 2013r. w Biurze Regat podczas
przyjmowania zgłoszeń.
10. Punktacja.
10.1 Przewiduje się rozegranie po 5 wyścigów we wszystkich
klasach
10.2 Po rozegraniu 5 wyścigów będzie odrzucony najgorszy
rezultat.
10.3 Dla uznania regat za ważne musi odbyć się 1 wyścig w
danej klasie.
10.4 Z punktacji Optimist Open będzie wyłoniona oddzielna klasyfikacja dziewcząt i
chłopców.
11. Nagrody.
Zawodnicy i zawodniczki klasy optymist
zajmujący miejsca 1-3 w swoich grupach otrzymują puchary oraz drobne upominki.
Wszyscy zawodnicy otrzymują pamiątkowe dyplomy. Z punktacji Optimist
Open zostanie również wyłoniona klasyfikacja
drużynowa, do której branych będzie trzech najlepszych zawodników z danego
klubu. Najlepsze 3 kluby otrzymają pamiątkowe puchary.
12. Łodzie
trenerów i obserwatorów.
Wszystkie
motorówki trenerów i
obserwatorów
uczestniczących w regatach
wymagają zgłoszenia
u organizatora regat podczas procedury
zgłoszeniowej.
13. Prawa
do wizerunku.
Zgłaszając się do regat
zawodnik wyraża zgodę na bezpłatne wykorzystanie swego wizerunku przez
Organizatorów i sponsorów podczas zdjęć, filmów i innych reprodukcji w czasie
trwania regat oraz we wszystkich materiałach dotyczących regat.
14. Odpowiedzialność.
Wszyscy
uczestnicy biorą udział w regatach na własną odpowiedzialność. Żadna z
czynności wykonana lub
niewykonana przez organizatorów nie
zwalnia uczestników regat od ponoszenia odpowiedzialności za
jakąkolwiek szkodę spowodowaną przez
zawodnika lub jego jacht, wynikającą z udziału w regatach.
15. Informacje
dodatkowe.
Po zakończeniu regat przewidziano wspólne spotkanie
uczestników regat przy szantach i grillu.
Komandor HMKŻ
„39-er”
w Blachowni
hm. Marian Pędraś